Wielkość firm w branży

 

bardzo duże  (2%)

duże (14%)

średnie (26%)

małe (56%)

61 % firm z branży CC planuje zwiększyć liczbę stanowisk

 

Najwięcej firm działa od 5 lat

Najstarsze firmy (średnie i duże) funkcjonują od 20 lat

PREZENTACJE

dla telemarketerów

Prezentacje

 Porady

 Praca w Success Fee

Polecane szkolenia

SZKOLENIA

Outsourcing

Lubimy rozmawiać

Słuchaj klienta- oceniaj szansę na konstruktywną rozmowę

 

 

Osoby, do, których dzwonisz z ofertą handlowa, nie raz odbierają telefon pomimo tego, że nie mogą teraz rozmawiać, ponieważ dzwonisz z nieznanego numeru telefonu. Często jednak, kiedy okazuje się, że to tylko telemarketing, dziękują grzecznie za rozmowę. Nie ma sensu w tym momencie nalegać na przedłużenie rozmowy, ponieważ może to jedynie skutkować zniechęceniem klienta do firmy, w której pracujesz.

 

 

 

 

Cena a korzyści

 

 

Warto prezentując jakikolwiek produkt, podkreślać jego wartość to, w jakiej cenie rynkowej występuje a w jakiej my go oferujemy, a dopiero następnie korzyści wynikające

z zakupu produktu. Przedstawiani korzyści na wstępnie może okazać się podejrzane dla osoby po drugiej stronie słuchawki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nie bądź nachalny/a

 

 

Dzwonienie do tego samego klienta pomimo odmów kilkukrotnie w ciągu tygodnia czy miesiąca nie jest dobrym pomysłem. Każdy kolejny telefon, to coraz większa irytacja ze strony potencjalnego klienta. Warto odczekać po odmowie pewien czas. Nie zawsze jest tak, że klient naprawdę nie jest zainteresowany, może być tak, ze w danym momencie nie maił czasu lub humoru na rozmowy.

 

 

 

 

Twoje pierwsze słowa to Twoja wizytówka

 

 

Dzwoniąc do klienta warto wyraźnie wypowiedzieć swoje imię i nazwisko, dzięki takiemu zabiegowi, klient ma możliwość wiedzieć, z kim rozmawia. Dodatkowo, znając imię osoby po drugiej stronie warto się do niego zwracać np.: per Pani Katarzyno. Taki zabieg sprawia, ze dana osoba czuje się traktowana indywidualnie. Sposób w jaki się przedstawiasz jest swego rodzaju wizytówką osoby, która dzwoni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czas rozmowy

 

 

Dobrze jest planować rozmowy na godziny około 10-12 i 14-16. W tych godzinach jest największa możliwość, że rozmówca nie będzie zajęty czymś innym i wysłucha Twojej oferty. Dodatkowo w miarę możliwości warto unikać rozmów w poniedziałkowe poranki, kiedy każdy ma najwięcej na głowie, i możliwość odrzucania połączenia jest największa.

 

 

 

 

 

 

 

Predyspozycje i odpowiednie podejście

 

 

Przed rozpoczęciem pracy w telemarketingu, warto uświadomić sobie kilka kwestii. Nie jest to praca lekka jak niektórym może się wydawać, należy mieć do nich odpowiednie podejście i predyspozycje:

 

  • jest to praca ściśle związana z kontaktem personalnym z ludźmi, którzy nie zawsze mają ochotę na rozmowy, dlatego nie można traktować tego zbyt personalnie.

Często trzeba będzie poradzić sobie z nieprzyjemnym traktowaniem ze strony rozmówcy po drugiej stronie słuchawki.

  • produkty sprzedawane telefonicznie, są cięższe do zaprezentowania. Nie można pokazać klientowi po prostu produkty, należy opisać go językiem korzyści nie przesadzając przy tym jednak zbyt mocno, aby nie zniechęcić klienta. Jest to dość trudna sztuka, którą musi potrafić każdy telemarketer.
  • w tym zawodzie niezwykle ważna jest praca nad dykcja, intonacja i tembrem głosu. Osoby, które maja problemy z dykcja powinny nad nią popracować, aby móc w miarę w szybki czasie w zrozumiały sposób przekazywać informacje klientom.
  • na początku może być to praca trudna do wdrożenia się. Nie każdy potrafi przełamać wstyd i bez skrępowania rozmawiać z obcymi osobami. Najlepiej jest dać sobie swobodnie czas na przystosowanie do nowej sytuacji. Każdy telemarketer prędzej czy później w naturalny sposób wyrabia sobie swoje metody pracy, oraz prezentowania produktów oferowanych.

 

Warto po odebraniu telefonu przez klienta wgłębnie analizować jego ton głosu i do jego nastroju dopasowywać sposób prowadzenia rozmowy. Skuteczność sprzedażową zależy w dużej mierze od indywidualnego podejścia. Wyuczone regułki oraz stałe wzorcowe teksty, nie sprzyjają sprzedaży. Każdy lubi czuć się wyjątkowo, dlatego warto zadbać o to, aby klient poczuł się tak traktowany przez nas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wsłuchaj się w emocje

 

 

W pracy telemarketera niezwykle ważna jest wrażliwość na drugiego człowieka, zatrącając poczcie tego, że po drugiej stronie jest człowiek, można w łatwy sposób nie wyrabiać minimum sprzedażowego. Każdy ma lepszy i gorszy dzień. Twoi klienci także. Jednak nie oznacza to, że taki trudny klient jest nie do tknięcia. Warto zastanowić się wtedy jak zaprezentować produkt, aby spodobał się on rozmówcy. Dopasować styl rozmowy do danej sytuacji. Prawda jest taka, że większość osób kupuje pod wpływem impulsu, więc tak naprawdę nie sprzedajesz produktu, a emocje. W całym tym procesie nie chodzi o to, żeby klient za wszelka cenę kupił, a żeby chciał kupić. Ważna kwestią, jest także podejście do rozmowy, pomimo, że zza słuchawki nie widać nikogo, ton głosu i akcent może wiele powiedzieć o Twojej postawie rozmówcy. Wbrew pozorom, w rozmowie można wyczuć czy ma się do czynienia z osoba uśmiechniętą i zadowoloną z życia i swojej pracy, czy z kimś, kto wykonuje swoje obowiązki jak za karę. Warto podchodzić do pracy na zasadzie spełniania wyzwań, każdy klient to nowe wyzwanie, a poprawne wykonanie zadania to podpisana umowa. Dzięki tak entuzjastycznemu podejściu praca ta stanie się łatwa i przyjemna, a klienci sami będą chcieli zawierać umowy, czy realizować zakupy. Osoby pracujące w telemarketingu, powinny także uzupełniać swoją wiedze z zakresu umiejętności miękkich. Negocjacje to chleb powszedni na tym stanowisku.

 

PORADY

dla telemarketera

Reguły Cialdiniego

AIDA w telemarketingu

Lekcje od Gęsi

Prezentacje chwilowo niedostępne.

 

PRZEPRASZAMY

 

Efektywna rozmowa biznesowa - porady
Twoja pierwsze słowa to Twoja wizytówka
Wsłuchaj się w emocje.

Polecamy współprace z Panem Karolem Bartkiewiczem.

 

 

 

Co zyskaliśmy:

 

  • lepszą technikę rozmów coldcalling

 

  • pewność swoich kompetencji

 

  • wzrost satysfakcji z pracy

 

  • zadowolonych pracowników :)

 

 

SUCCESS FEE

poleca szkolenia

Success Fee to praca w zgranym i doświadczonym zespole. Przez ciągły rozwój firmy i realizowane nowe projekty pracownicy maja szanse na ciekawe szkolenia, które podnoszą ich kwalifikacje i wzbogacają doświadczenie zawodowe. Silnie zmotywowana i zgrana grupa, pełna kreatywnych

i profesjonalnych osób wpływa na wysoką skuteczność i efektywność sprzedaży. Pracownicy mogą liczyć na prace w przyjaznej i swobodnej atmosferze, a także na radę, wsparcie oraz pomoc ze strony specjalistów.

PRACA W SUCCESS FEE

Wyślij swoje CV!

OUTSOURCING

Outsourcing

Outsourcing - porady dotyczące call center

 

 

Dynamiczny rozwój usług call center wyróżnia Polskę na tle innych krajów regionu Europy Środkowej i Wschodniej. Pod względem rozrostu telemarketingu znajdujemy się na trzecim miejscu, ale jednocześnie ciągłe poszerzanie swoich usług wskazuje, że na rynku pozostało jeszcze bardzo wiele miejsca dla innych firm z branży, które wyróżniać się będą jakością  i dojrzałością swojej oferty. Sukces w call center to obecnie przede wszystkim kompleksowość oferowanych rozwiązań.

Dużym problemem w sektorze jest silna rotacja pracowników, w związku z czym osoby długoterminowo związane z daną firmą stanowią nadal mniejszość. Rozwiązaniem jest wprowadzenie coraz bardziej dogodnych warunków pracy, system szkoleń i możliwych awansów.

 

 

 

 

 

 

 

Czym jest outsourcing i dlaczego warto go wybrać?

 

 

Outsourcing to najprościej mówiąc, zlecenie wykonania niektórych zadań biznesowych zewnętrznej firmie. Tego typu usługi mogą być bardzo zróżnicowane, od zlecenia przeprowadzenia rekrutacji na stanowiska w firmie podmiotom zewnętrznym, poprzez obsługę księgową, aż po call center. To właśnie obsługa telefoniczna najczęściej jest przedmiotem outsourcingu. Dzieje się tak z wielu powodów, ale przede wszystkim ze względu na ewolucję klasycznego centrum telefonicznego w contact center z prawdziwego zdarzenia. Rozumie się przez to wielokanałową obsługę komunikacji z klientem (telefon, SMS, live chat).

Duże infolinie współcześnie zajmują się wsparciem klienta na każdym etapie, także jako obsługa posprzedażowa (na przykład obsługa reklamacji). Wiele firm jednak nie docenia olbrzymiej roli telemarketingu w budowaniu świadomości marki, dbaniu o dobre kontakty z klientami oraz we wsparciu sprzedaży.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Redukcja kosztów finansowych obsługi call center

 

 

Outsourcing jest również krokiem cennym pod względem finansowym. To nowoczesne obniżanie kosztów, z którego skorzystać powinien każdy przedsiębiorca dbający o sukces swojej firmy. Angażując do działań telemarketingowych zewnętrzną firmę, nie trzeba troszczyć się o zatrudnianie kolejnych pracowników, dbać o sprzęt dla nich i myśleć o zapewnieniu pomieszczeń biurowych. Przy takim rozwiązaniu sprawdza się jedynie efekt swoich działań.

Co więcej, osoby wybierające outsourcing nie muszą troszczyć się o systematyczne szkolenia pracowników. Profesjonalne firmy z branży zatrudniają doświadczonych trenerów, którzy nauczą pracowników wszystkiego na temat skutecznej komunikacji, technik sprzedaży, telefonicznej obsługi klienta itp. Dzięki temu wzrasta również satysfakcja klientów, poprawiają się wyniki sprzedaży.

Firmy call center proponują bardzo często pakiety o różnej wartości, które są dopasowane bezpośrednio do potrzeb danej firmy. Korzystne warunki współpracy zapewnia duża konkurencja na rynku usług telemarketingu. Coraz większa jest różnorodność na usługi call center. Cennik jest dzięki temu także bardziej elastyczny.

 

 

 

 

 

 

 

Główny kierunek działalności

 

 

Korzyści wynikające z outsourcingu niektórych działań firmy pozwalają na skupieniu się na tym, co najważniejsze. Wszyscy pracownicy przedsiębiorstwa mogą skoncentrować się na głównych działaniach. Obsługa procesów biznesowych dzięki temu działa zdecydowanie sprawniej. Call center jest prowadzone przez profesjonalistów, którzy w pełni znają się na swoich zadaniach.

Zarząd firmy powinien jednak dobrze dobrać firmę oferującą telefoniczną obsługę klienta, z jaką będzie współpracować. Dzięki temu to gwarancja koncentrowania się na głównym profilu działalności firmy, także pod względem finansowym. Doświadczenie w pracy w podobnej branży jest dużym atutem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontakt z klientem na najwyższym poziomie

 

 

Call center to troska o najwyższy poziom satysfakcji klienta. Aby tak mogło się stać, należy wybrać jak najlepszą firmę telemarketingową, która skrupulatnie podejmie się powierzonych jej zadań, a do tego należy to do pola jej kompetencji i specjalizacji. Przedsiębiorstwa, które zajmują się obsługą klienta, mają doświadczenie w podejmowaniu się różnorodnych czynności, takich jak kontakt z klientem, sprzedaż telefoniczna, obsługa reklamacji czy badania rynku. Przez to, że zajmują się tym profesjonaliści mający wieloletnie doświadczenie, takie działanie przebiega bardzo sprawnie. Osoby na co dzień znające się na obsłudze klientów sprawiają, że praca staje się bardziej zorganizowana, a więc wzrasta satysfakcja klienta. 

 

 

 

 

Najnowsze technologie

 

 

Warto zwrócić uwagę, że telemarketing dynamicznie się rozwija. Telefoniczna obsługa klienta nie odbywa się już tylko przez telefon. Obecnie osoby zainteresowane usługami oraz klienci chcą mieć do wyboru bardziej nowoczesne rozwiązania. Call center powinno nadążać za tymi wytycznymi. Zewnętrzny partner nie tylko zadba o pracowników na infolinii, ale także o dział IT, który na bieżąco będzie wprowadzał rozwiązania technologiczne i dbał o ich odpowiednie działanie.

Firma decydująca się na outsourcing obsługi klienta powinna zwrócić uwagę także na propozycję trzymania ręki na technologicznym pulsie. To bardzo istotne dla wielu klientów, dzięki czemu wzrasta także prestiż przedsiębiorstwa.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kryzysy? Zmiany? Skutecznie i efektywne modele marketingowe dostosowujące się do potrzeb

 

 

Konsultant przeszkolony do wykonywania określonych obowiązków może być w sprawny sposób zaadaptowany do nowych wymagań. Zewnętrzne firmy mające własnych trenerów, potrafią w szybki sposób dostosować się do zmiennych okoliczności, a tę elastyczność przekładają także na swoich pracowników. Jeżeli na przykład dany projekt się poszerzy, nowi konsultanci sprawnie mogą zostać wdrożeni do nowych obowiązków. Co za tym idzie, działania są dostosowane do wszelkich zmian na rynku. Wybierając call center, zdecyduj się na takie, które posiada odpowiednie zaplecze i jest w stanie skutecznie wprowadzać nowe osoby do projektu. Co zrozumiałe, firmy prowadzące samodzielnie swoje Biuro Obsługi Klienta nie mają fizycznej możliwości, aby reagować tak sprawnie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jasne komunikaty o efektywności

 

 

Obsługa klienta przez telefon i inne kanały jest oczywiście tworzona, aby jej działanie przynosiło mierzalne korzyści. Dlatego należy rozpocząć współpracę z zewnętrznymi firmami, które pochwalić się mogą mierzalnością swojej efektywności. Od rodzaju prowadzonej obsługi uzależnione będą różne miary. Może to być poziom zadowolenia klientów, którzy na infolinii otrzymują wyczerpującą informację na temat oferty, może to być liczba pozyskanych nowych klientów, jeżeli jest to sprzedaż telefoniczna. Call center musi na siebie zarabiać,

a więc wpływać na wzrost przychodów i na polepszenie wyników finansowych. Bardziej bezpośrednio odbywa się to w trakcie kampanii sprzedażowych, mniej podczas obsługi klienta, ale usatysfakcjonowany klient chętniej skorzysta z usług lub produktów w przyszłości, co także przyniesie profit. Z tego powodu warto rozpocząć współpracę wyłącznie z profesjonalistami, którzy są w stanie zaproponować usługi na najwyższym poziomie, a oprócz tego stale monitorować wyniki i wyciągać z nich wnioski.

Współcześnie call center reprezentuje daną markę, dlatego z pewnością należy z głową wybrać firmę do współpracy. Obsługa klienta przez zewnętrzny podmiot odbywać się może 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, co w wielu branżach, takich jak na przykład ubezpieczenia albo turystyka okazać się może niezbędne. To także najszybsze działanie w przypadku pojawienia się sytuacji kryzysowych. Przedsiębiorstwa, które myślą o obniżaniu kosztów, wzroście prestiżu i bardziej profesjonalnym podejściu do obsługi klienta, powinny przemyśleć outsourcing call center. Najważniejszą poradą w tym przypadku będzie dobre przeanalizowanie usług oferowanych przez zewnętrznego partnera. Ważne są nie tylko koszty, ale także wykorzystywana technologia i rozwiązania, a także możliwości, jakie call center daje.

Powrót

 Historia Call Center w Polsce

  Call Center - liczby, statystyki...

OUTSOURCING

Redukcja kosztów finansowych obsługi call center
Kontakt  z klientem na najwyższym poziomie
Jasne komunikaty o efektywności w call center

 

 

          Polski rynek call center ma już ponad dwadzieścia lat. To oczywiście o wiele mniej niż rynki na zachodzie Europy czy w Stanach Zjednoczonych, jednak nawet ten krótki wydawałoby się okres obecności telemarketingu w świadomości Polaków, ma swoją historię.

Przyjęło się, że moment tworzenia się call center na świecie to rok 1973. Wówczas to powstało Automatic Call Distributor. Była to aplikacja wdrożona w celu ułatwienia telefonicznej rezerwacji biletów w jednej z linii lotniczych. Takie rozwiązanie pozwoliło, by obsługa telefoniczna wkroczyła na wyższy poziom.

 

 

 

 

 

 

 

 

Obsługa telefoniczna w Polsce - początki

 

 

          Początki telemarketingu w Polsce to wczesne lata 90. Nietrudno więc zauważyć, że mieliśmy blisko 20-letnie opóźnienie w tym zakresie w porównaniu do rynków zachodnich. W latach wcześniejszych istniały co prawda w Polsce centra telefoniczne, ale dopiero zmiany ustrojowe pozwoliły w pełni rozkwitnąć biznesowi tego rodzaju.

Pierwszą polską firmą uznawaną za call center w pełnym tego słowa zakresie była Kontakt Telemarketing. Założył ją Jacek Barankiewicz. Plany jej powstania pojawiły się w roku 1994 w związku ze zleceniem dla dużej międzynarodowej firmy. Chociaż początki nie były łatwe, brakowało „know-how”, to jednak firma ochoczo zabrała się do organizacji. Niestety, do współpracy ostatecznie nie doszło, natomiast pozostał lokal, w którym był dobry dostęp do linii telefonicznych. Z tego powodu w 1995 roku powstała pierwsza telefoniczna obsługa klienta z prawdziwego zdarzenia. W biurze w Wołominie przygotowano początkowo jedynie 10 komputerów, nie spodziewając się szybkiego rozrostu.

Rok 1995 był bardzo dobry dla rozpoczęcia działalności typu call center. Przede wszystkim wciąż wzrastała liczba telefonów stacjonarnych. Ponad połowa z nich była telefonami zupełnie nowymi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pozyskiwanie ledów sprzedażowych -

etap rozwoju w latach 90.

 

 

       W roku 1997 firma Call Center Poland, założona przez Jana Motza i Kingę Nowakowską, zanotowała najwyższy wzrost organiczny. Tym samym szybko stała się największym graczem na polskim rynku tego typu usług, chociaż zaczynała od zaledwie 50 stanowisk telemarketingowych.

Lata 90. nie były jednak wcale łatwe. Wówczas mało kto wiedział, czym jest call center tworzone w modelu outsourcingowym. Niewiele firm decydowało się na taką współpracę. Firmy działające w tej sferze musiały więc poświęcić wiele energii, by rzetelnie przedstawić obniżanie kosztów dzięki call center i przekonać do siebie tym samym polskich przedsiębiorców.

Jednocześnie w końcówce XX wieku do Polski zaczęły napływać międzynarodowe firmy, które były już doskonale zorientowane w modelu outsourcingu obsługi klienta. Istotne były szczególnie fundusze emerytalne. Przy tego typu działalności duże znaczenie zaczęła mieć obsługa reklamacji, telemarketing i infolinia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Początek XXI wieku - znaczenie Internetu

 

       Po roku 2000 rozpowszechnił się w Polsce Internet. Strony internetowe stały się coraz ważniejszym punktem sprzedaży produktów. Obsługa telefoniczna była w tym przypadku niezbędna jako wsparcie techniczne i kontakt z klientem. Pomimo że polski rynek wciąż się rozwijał, to jednak nadal daleko mu było do modeli znanych z Zachodu.

Około roku 2005 w Polsce istniało już kilkadziesiąt firm outsourcingowych z dziedziny call center. Coraz większą popularnością zaczęły cieszyć się usługi świadczone w językach obcych, dla klientów z całego świata. W tym czasie w Polsce pojawiają się również filie największych przedsiębiorstw z branży, takich jak Transcom, Sitel oraz Teleperformance.

Lata 2000 uznać można także za początek  nearshoringu w Polsce. Przez to pojęcie rozumieć należy outsourcing obsługi klienta do krajów w podobnej strefie czasowej. W naszym kraju jako pierwsza tego typu usługi świadczyła firma Arvato. Rozpoczęto od wprowadzenia bardzo prostych usług. Z czasem rosły kompetencje telemarketerów, dlatego zakres pracy można było poszerzyć i zaproponować klientom coraz bardziej zaawansowane działania.

Lata 2000 były dla polskich call center pomyślne także dlatego, że udało się transferować wiedzę na temat telefonicznej obsługi klienta od firm zagranicznych. Należy pamiętać, że wtedy, w przeciwieństwie do czasów współczesnych, brakowało specjalistów mających wieloletnie doświadczenie oraz kompetencje, by zarządzać konsultantami i infolinią.

 

 

 

 

 

 

 

 

Współczesność obsługi telefonicznej

 

 

       Obecne lata to prawdziwy rozrost call center na całym świecie. Branża zatrudnia miliony osób. Duża w tym zasługa rozwoju nowych technologii. Współcześnie sprzedaż telefoniczna odbywać się może również zdalnie, na przykład z domu. W Polsce w branży telefonicznej obsługi klienta zatrudnionych jest około 200 tysięcy osób. Część z nich to studenci, którzy tego rodzaju pracę traktują wyłącznie dorywczo. Jednocześnie coraz większa jest grupa pracowników, dla których telemarketing jest docelową ścieżką kariery.

Na polskim rynku obecnie jest tylko kilka naprawdę dużych centrów call center. Wiele natomiast pojawia się mniejszych podmiotów. Kilku stanowiskowe firmy proponują obsługę klienta dla marek przede wszystkim z kategorii telekomunikacji. Nie wszystkie są jednak

w stanie się utrzymać, głównie z uwagi na niską jakość świadczonych przez siebie usług. W tym momencie w Polsce jest około 130 firm zajmujących się outsourcingiem call center, z czego aż 30% powstało w przeciągu ostatnich dwóch lat. Także 30% firm zniknęło w tym czasie z rynku.

Począwszy od 2012 roku, firmy zapewniające kontakt z klientem zanotowały kolejny dobry okres. Zainteresowanie call center w Polsce systematycznie wzrasta. Paradoksalnie pojawiające się kryzysy sprzyjają outsourcingowi, ponieważ dla wielu firm ważne staje się obniżanie kosztów, a to zapewniają usługi call center. Cennik jest w tym przypadku bardzo elastyczny, co jest atutem.

Aktualnie polskie usługi umawiania spotkań biznesowych, pozyskiwania leadów sprzedażowych, czy obsługi reklamacji niczym nie różnią się już od tych oferowanych przez inne firmy na całym świecie. Outsourcing telemarketingu umożliwia posiadanie dedykowanego call center zarówno firmom, które są po prostu zbyt małe na posiadanie własnych konsultantów, jak i dużym firmom, dla których łączy się to przede wszystkim z korzyścią finansową. Nie trzeba wówczas wynajmować agentów, kupować niezbędnego sprzętu i budować własnej siedziby.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przyszłość branży

 

 

       Pamiętać trzeba, że call center to nie tylko pozyskiwania leadów sprzedażowych. W skład tego typu działań wchodzą również badania rynku, czy umawianie spotkań biznesowych. Przyjmuje się, że centra telefoniczne są w stanie świadczyć każdego rodzaju usługę, która tylko wiąże się z chęcią uzyskania przez klienta informacji albo zrealizowania transakcji za pośrednictwem telefonu. To oczywiście także klasyczny telemarketing bazujący na sprzedaży produktów lub usług.

Call center są obecne na polskim rynku już od ponad 20 lat. Wcześniej obsługa klienta odbywała się wyłącznie telefonicznie. Teraz bardzo istotne są kanały internetowe, takie jak na przykład live czaty lub wiadomości e-mail. Pewnym zagrożeniem dla branży może okazać się postępująca automatyzacja. Wydaje się, że obecnie obraną przez call center drogą jest stałe podwyższanie jakości pracy. Związane jest

z tym zwiększanie kompetencji pracowników. Powinni oni być w stanie sumiennie udzielać odpowiedzi na wszystkie pytania dzwoniących klientów. Kompetentni pracownicy są jednak drożsi, a więc wydaje się, że w przyszłości telemarketing w Polsce w coraz większym zakresie stosować będzie urządzenia, aplikacje i systemy, które usprawnią telefoniczną obsługę klienta.

Historia Call Center

Powrót

Historia Call Center w Polsce

Historia telemarketingu w Polsce

Powrót

Statystyka telemarketingu

Szacowana liczba konsultantów w branży Call Center

 

19 235  pracowników

Call Center -

liczby, statystyki, dane - Polska*

* (na podstawie raportu Polskiego Stowarzyszenia Marketingu- 2017)

 

Sektory gospodarki, z którymi branża call center współpracuje najczęściej:

 

finanse

telekomunikacja

ubezpieczenia

Najczęściej wykorzystywane kanały komunikacji przez polskie przedsiębiorstwa

 

telefon (80%)

mail (14%)

czat (5%)

Średnia rotacja w branży to 24%

Więcej na stronie PSM

 

http://www.smb.pl

*Źródło: Polskiego Stowarzyszenia Marketingu

http://www.smb.pl

 

SUCCESS FEE

SUCCESS FEE

SUCCESS FEE

NIP: 745-175-29-64

Kalisz, 62 - 83900 ul.

Pułaskiego

Polityka cookies

Regulamin strony

Zdjęcia pl.freepik.com

Polityka prywatności